Zorganizowanie eventu jest wyjątkową szansą dla firmy, aby ją wypromować i zdobyć nowych klientów. Dzień otwarty jest sposobem na marketing bezpośredni, pozwalający zaprezentować markę osobom zainteresowanym, a dzięki temu łatwiej jest nawiązać bliską relację z klientem.
Na początku trzeba określić, dla jakiej grupy są organizowane dni otwarte i jaki mają cel. Najczęściej celem dni otwartych jest pozyskiwanie nowych klientów, szukanie pracowników, zwiększenie rozpoznawalności marki i działania wizerunkowe. Ogólnie mówiąc, dni otwarte są sposobem na promocję firmy.
Następnie konieczne jest dokładne zaplanowanie tego wydarzenia, spisanie scenariusza, dzięki któremu każdy w zespole będzie wiedział, za co odpowiada. Bardzo ważne jest wybranie najbardziej dogodnego terminu oraz miejsca tego wydarzenia. Może to być siedziba firmy, lecz nie musi. Miejsce i czas ma bardzo duże znaczenie dla zaproszonych gości. Wybierając termin najlepiej sprawdzić, czy w tym samym czasie nie odbywa się inne, duże wydarzenie.
Istotny jest sposób przyciągania uwagi potencjalnych klientów takim wydarzeniem, jakim jest dzień otwarty firmy. Ważna jest forma zapraszania gości, lecz dobrym pomysłem będzie również zdobyć patronów wydarzenia. Patronem może zostać znana firma, z którą współpracujemy, bądź nawet władze miasta lub media. Poza tym atrakcją dla gości i czymś, co przyciągnie gości na to wydarzenie, będzie występ jakiejś znanej osoby.
Aby dni otwarte firmy były zorganizowane profesjonalnie, warto rozpocząć współpracę z firmą zajmującą się organizacją imprez oraz agencją hostess. Organizacja dużej imprezy promującej firmę to duże przedsięwzięcie, które zakończy się sukcesem, tylko wtedy gdy wszystkie szczegóły będą dopracowane i przemyślane. Z pewnością przez gości będzie mile widziane, gdy zostaną oni przywitani przez hostessy, które zajmują się także promowaniem firmy lub określonego produktu. Aby znaleźć profesjonalną obsługę gości w postaci hostess, wystarczy wpisać w Google np. agencja hostess warszawa, a ofert będzie wiele.
Aby zaprosić wielu gości, najlepiej zrobić to poprzez portale społecznościowe, e-mail, newsletter lub tradycyjną pocztą. Obecnie Internet jest na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o komunikację, dlatego warto skupić się na tej formie przekazywania informacji. Można stworzyć stronę www specjalnie z okazji wydarzenia. Na witrynie powinny znajdować się wszystkie informacje o wydarzeniu oraz ewentualne zmiany w scenariuszu imprezy. Niektórzy pomimo korzystania z Internetu preferują tradycyjną formę zaproszeń- nie wolno zapomnieć o takich osobach, jeśli mamy o tym świadomość. Plakaty zawieszone w okolicy również są dobrym pomysłem na promocję dni otwartych.
Trzeba zrobić wszystko, by trzymać się ustalonego wcześniej scenariusza imprezy oraz starać się, by goście się nie nudzili. Atrakcji powinno być dużo, a zarówno pracownicy, jak i zatrudnione hostessy powinny umieć odpowiadać na pytania gości oraz znać topografię firmy lub miejsca, gdzie znajduje się impreza. Jeśli wydarzenie odbywa się w siedzibie firmy, warto pokazać gościom obszary, w których z reguły nikt poza pracownikami nie przebywa.